Regulamin


1. Ogólne warunki zamówienia


1.1. Power Investment Spółka Jawna niniejszym ustala dla Klientów indywidualnych oraz Klientów instytucjonalnych Regulamin – dotyczy on całej oferty serwisu uwidocznionego pod adresem http://www.e-kwiaty.pl.


1.2. Użyte w niniejszych warunkach sformułowanie Ekspres Kwiatowy lub Operator, każdorazowo oznacza właściciela oraz administratora serwisu E-kwiaty.pl – Power Investment M.Krzymowski Spółka Jawna.


1.3. Ekspres Kwiatowy realizuje dostawę przesyłek kwiatowych za pośrednictwem lokalnych kwiaciarni partnerskich na terenie całej Polski.


1.4. Ekspres Kwiatowy realizuje dostawę róż, tulipanów, storczyków, koszy prezentowych oraz delikatesowych w eleganckim opakowaniu tylko na terenie Polski. Dostawa odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej TNT lub DHL.


1.5. Ekspres Kwiatowy realizuje dostawę przesyłek kwiatowych za pośrednictwem partnerów zagranicznych niepowiązanych lub powiązanych kapitałowo i/lub osobowo z Ekspresem Kwiatowym na terenie całego świata.


1.6. Wszystkie produkty oferowane w sklepie E-kwiaty.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych;


1.7. Ceny prezentowane na stronie Ekspresu Kwiatowego są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich i zawierają podatek VAT. 


1.8. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie składania przez Klienta zamówienia poprzez stronę Ekspresu Kwiatowego.


1.9. Zamówienia dokonywane przez Internet są obowiązujące. Zamówienia dokonywane za pomocą środków porozumiewania się na odległość – inne niż internet są wiążące.


1.10. Zmiany zamówienia mogą być dokonywane  telefonicznie, nie później niż na trzy godziny przed początkiem terminu doręczenia przesyłki do Odbiorcy w przypadku dostawy produktów przez lokalne kwiaciarnie. Ekspres Kwiatowy nie wyłącza możliwości zmiany zamówienia w terminie krótszym, zastrzega jednak sobie w tym przypadku prawo do odmowy zmiany zamówienia.


1.11. Ekspres Kwiatowy nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki kwiatowe, które zostały opóźnione lub niedostarczone z powodu podania przez Nadawcę błędnych danych lub braku płatności za złożone zamówienie.


1.12. Ekspres Kwiatowy realizuje wyłącznie zamówienia prawidłowo opłacone.


1.13. Przy wyborze przez Nadawcę przesyłki form płatności opisanych w punktach: 5.1.6. i 5.1.7. niniejszego Regulaminu realizacja przesyłki dokonywana jest po zaksięgowaniu pełnej wpłaty na koncie bankowym przez Ekspres Kwiatowy.


1.14. Dopuszcza się realizację przesyłki przed zaksięgowaniem  wpłaty na koncie operatora po uprzednim przesłaniu do BOK operatora przez Nadawcę potwierdzenia dokonania wpłaty. W opisywanym przypadku operator zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji przesyłki bez podania przyczyn.


1.15. Walutą zamówienia są złote polskie (zł). W walucie tej dokonywane będą również ewentualne zwroty.


1.16. Potwierdzenie zamówienia przesyłane jest na podany przez Nadawcę adres e-mail lub potwierdzone jest przez pracownika Biura Obsługi Klienta telefonicznie na wskazany przez Nadawcę numer kontaktowy.


1.17. Jeżeli w wyznaczonym przez Nadawcę czasie doręczenia przesyłki Odbiorcy nie będzie pod wskazanym w zamówieniu adresem, kurier pozostawi wiadomość, w której zawarta będzie informacja o przesyłce, adresie kwiaciarni realizującej zamówienie oraz o danych kontaktowych Ekspres Kwiatowy lub o danych firmy kurierskiej realizującej przesyłkę. W przypadku podania przez Nadawcę numeru kontaktowego do Odbiorcy przesyłki kwiatowej kurier będzie kontaktował się z Odbiorcą przesyłki telefonicznie.


1.18. W przypadku zamówień z alkoholem Kurier wręczający przesyłkę ma prawo wylegitymować osobę obierającą przesyłkę w celu sprawdzenia czy jest to osoba pełnoletnia. Ponadto kurier nie wyda odbiorcy przesyłki, w przypadku, gdy odbiorca nie zgodzi się na wylegitymowanie lub gdy stwierdzi, że odbiorca jest osobą niepełnoletnią lub/i w stanie nietrzeźwym.


1.19. Akceptacja Regulaminu przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór przesyłki zawierającej alkohol przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia na alkohol jest tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 28.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych, nie jest też nietrzeźwa w chwili składania Zamówienia i w chwili jego odbioru oraz nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.


1.20. Klienci naszego sklepu, poprzez złożenie zamówienia, świadomie wyrażają zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie ich danych osobowych, potrzebnych do realizacji składanego zamówienia.


1.21. Sklep internetowy e-kwiaty.pl zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą "O ochronie danych osobowych" (Dz.U. Nr 133, poz.833). Zgodnie z tą ustawą Klienci sklepu mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania. Sklep zobowiązuje się do nieudostępniania w/w danych osobom trzecim na inne cele niż te związane z realizacją zamówienia.

2. Składanie zamówień


2.1 Zamówienia składane są poprzez stronę internetową, (korzystając z ogólnie dostępnych przeglądarek internetowych), telefonicznie lub drogą e-mail. Do składania zamówień drogą elektroniczną Klient potrzebuje dostępu do internetu.


2.2 Klient może składać zamówienia na produkty znajdujące się w asortymencie Ekspresu Kwiatowego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Jedynie zamówienia składane telefonicznie przyjmowane są od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-20:00.


2.3 W celu złożenia zamówienia Klient powinien wybrać produkty, które chce nabyć oraz określić ich ilość poprzez dodanie do „Koszyka”. W dalszym kroku Klient określa adres dostawy. Na koniec Klient dokonuje wyboru metody płatności. 


2.4 Warunkiem skutecznego złożenia zamówienia jest poprawne wypełnienie formularza zamówienia, zwłaszcza pól oznaczonych *. W przypadku, gdy podane dane są niedokładne, w szczególności jeśli dane adresowe uniemożliwiają prawidłowe doręczenie zamówionego towaru Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia po uprzedniej próbie kontaktu z Klientem i ustalenia poprawnych danych.


2.5 Do momentu zatwierdzenia zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kup teraz” Klient może dokonać modyfikacji zamówienia lub wybranych metod płatności za pośrednictwem sieci internet. Po złożeniu zamówienia możliwość taka istnieje za pośrednictwem połączenia telefonicznego.


2.6 Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma drogą e-mail wygenerowane automatycznie potwierdzenie dokonanego zamówienia.


2.7 Umowa zawarta pomiędzy Klientem, a Power Investment M.Krzymowski spółka jawna dotycząca zakupu danego produktu na stronie www.e-kwiaty.pl ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem produktów na www.e-kwiaty.pl jest adres dostawy wskazany przez Klienta.

3. Czas realizacji zamówień


3.1. Dostawa przez lokalne kwiaciarnie.


  3.1.1 Realizacja zamówień na dostawą przesyłek kwiatowych oraz prezentów odbywa się w następujących terminach:
Dostawa przesyłki w dniu składania zamówienia - wymagane jest złożenie i opłacenie zamówienia do godziny 18:00.
Dostawa przesyłki na sobotę – wymagane jest złożenie i opłacenie zamówienia do godziny 15:00 w sobotę.
Dostawa przesyłki na niedzielę - wymagane jest złożenie i opłacenie zamówienia do godziny 12:00 w niedzielę. Operator zastrzega ograniczenie terytorialne dostawy przesyłek z datą dostawy na niedzielę złożonych od godziny 15:00 w sobotę poprzedzającą do godziny 12:00 w niedzielę (dzień dostawy). Weryfikacja możliwości dostawy następuje po sprawdzeniu kodu pocztowego Odbiorcy.


  3.1.2. Realizacja dostawy przesyłek kwiatowych do Odbiorców odbywa się w godzinach: Od godziny 9.00 do godziny 20:00 od poniedziałku do piątku w dwu godzinowym zakresie czasowym (do wyboru przy składaniu zamówienia)
Od godziny 09.00 do godziny 20:00 w soboty i niedziele w dwu godzinowym zakresie czasowym (do wyboru przy składaniu zamówienia) Ekspres Kwiatowy nie realizuje dostawy przesyłek kwiatowych w dni ustawowo wolne od pracy.


  3.1.3. W dniach 21 stycznia (Dzień Babci), 14 lutego (Walentynki), 8 marca (Dzień Kobiet) oraz 26 maja (Dzień Matki) każdego roku realizacja dostawy przesyłek kwiatowych do Odbiorców odbywa się w godzinach od 8:00 do 21:00 bez możliwości wyboru mniejszego przedziału godzinowego.


  3.1.4. Przesyłki kwiatowe połączone z prezentami oraz same prezenty dostarczane są w terminie dwóch dni roboczych od dnia złożenia i opłacenia zamówienia.


3.2. Dostawa róż, tulipanów, storczyków w eleganckim opakowaniu oraz koszy prezentowych lub delikatesowych i prezentów odbywa się przez firmę kurierską TNT lub DHL.


  3.2.1. Dostawa realizowana jest na terenie Polski w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek, piątek
i sobotę każdorazowo w godzinach od 8:00 do 18:00.


  3.2.2. W wybranym dniu dostawy kurier podejmuje jedną próbę doręczenia przesyłki. W przypadku nieobecności odbiorcy pod wskazanym adresem, kolejna próba doręczenia odbywa się następnego dnia roboczego.


3.2.3. Aby zamówienie dotarło do Odbiorcy w wybranym przez Państwa dniu musi zostać złożone i opłacone najpóźniej do godziny 12.00 dnia poprzedniego.


3.2.4 Przed odebraniem przesyłki od kuriera TNT lub DHL należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W sytuacji, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone Klient ma prawo odmowy podpisania protokołu odbioru i żądania otwarcia przesyłki w obecności kuriera w celu sprawdzenia, czy dostarczone produkty nie uległy uszkodzeniu. W innym wypadku należy podpisać protokół odbioru i rozpakować przesyłkę w obecności kuriera sprawdzając jej zawartość. Kurier ma obowiązek poczekać aż zawartość przesyłki zostanie sprawdzona.

 

3.2.5 W przypadku, uszkodzenia przesyłki należy spisać protokół uszkodzenia na druku, którym dysponuje kurier, a w przypadku braku takiego druku na czystej kartce w dwóch egzemplarzach. W protokole powinny znaleźć się następujące informacje:
- czas i miejsce dostawy,
- co zostało zniszczone i w jakiej ilości,
- określenie zabezpieczenia paczki (jak została zabezpieczona),
- wyraźny podpis doręczającego kuriera.


3.2.6 W przypadku uszkodzenia przesyłki wewnątrz Klient ma prawo odmówić przyjęcia paczki.


3.2.7 Podpisane protokołu przyjęcia przesyłki i nie zgłoszenie dostarczającemu kurierowi faktu uszkodzenia towaru oznacza akceptację prawidłowego jego dostarczenia oraz jest równoznaczne z rezygnacją z reklamacji na uszkodzenia mechaniczne produktów powstałe w trakcie transportu. W uzasadnionych przypadkach przyjmuje się możliwość zgłaszania reklamacji na okoliczność uszkodzenia zawartości przesyłki do 7 dni kalendarzowych. W takim przypadku prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 22 250 14 15, bądź za pośrednictwem wiadomości e-mail: biuro@e-kwiaty.pl.

4. Polityka zamieszczania treści przez Nadawcę w polu „bilecik” oraz w usłudze „dodaj zdjęcie”.


4.1. Nadawca przesyłki ma możliwość komunikacji z Odbiorcą poprzez umieszczenie w trakcie składania zamówienia informacji tekstowej, która zostanie wydrukowana lub napisana odręcznie oraz doręczona Odbiorcy wraz z przesyłką.


4.2. Nadawca przesyłki może zlecić operatorowi wydruk, oprawę oraz doręczenie wraz z przesyłką (usługa Kwiatobox, kosze delikatesowe oraz prezenty) zdjęcia do Odbiorcy.


4.3. Informacje tekstowe oraz zdjęcia nie mogą zawierać treści o charakterze obraźliwym, pornograficznym, przedstawiać przemocy w jakiejkolwiek postaci, uprzedzeń rasowych czy narodowościowych, konfliktów zbrojnych lub treści mogących wywołać uczucie zgorszenia u Odbiorcy.


4.4. W przypadku stwierdzenia przez Operatora treści o których mowa w pkt. 4.2. i 4.3. niniejszego Regulaminu Operator odmawia doręczenia informacji tekstowej i/lub wydruku, oprawy oraz powiadamia o tym Nadawcę przesyłki.

5. Wersja przesyłek kwiatowych.


5.1.  W serwisie ekspres kwiatowy dostępne są trzy wersje przesyłek kwiatowych.


  5.1.1. W przypadku dostawy bukietów mieszanych przez lokalne kwiaciarnie wyróżniamy:
Wersja mała - około 5-7 kwiatów plus przybranie.
Wersja średnia - około 9-12 kwiatów plus przybranie.
Wersja duża - około 15-19 kwiatów plus przybranie.


  5.1.2. W przypadku bukietów z róż dostarczanych lokalne kwiaciarnie dostępne są trzy wersje:
Wersja mała - róże o długości 40 cm.
Wersja średnia - róże o długości 50-60 cm.
Wersja duża - róże o długości 70-90 cm.


  5.1.3. W ramach usługi Róże w opakowaniu dostarczamy kwiaty o długości 50 i 60 cm.

6. Formy płatności


6.1. Przy dokonywaniu płatności przez Nadawcę przesyłki kwiatowej udostępniamy następujące formy płatności:
Płatność kartą kredytową on-line.
Płatność kartą kredytową przez telefon.
Płatność w systemie PayPal.
Płatność przelewem elektronicznym mTransfer – mBank.
Płatność przelewem internetowym za pośrednictwem systemu PayU.
Płatność przekazem pocztowym.
Płatność przelewem bankowym.

7. Zwrot towaru przez konsumenta


7.1. Power Investment M.Krzymowski spółka jawna odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego za niezgodność z Umową sprzedaży zakupionego przez konsumenta towaru, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 (Dz.U. 2014, poz 827).


7.2. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Termin czternastodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania lub dostarczenia rzeczy. W takim przypadku należy wypełnić formularz zwrotu produktu, który jest jednocześnie oświadczeniem o odstąpieniu od umowy. Stosowny formularz można wygenerować tutaj, a także znaleźć jego wzór na głównej stronie w zakładce “Ważne informacje”.


7.3. W powyższym przypadku zakupiony towar należy przesłać na adres: Power Investment M.Krzymowski spółka jawna, ul. 3 Maja 7/10, 20-078 Lublin, z dopiskiem „E-kwiaty.pl - zwrot”. Stan zwracanego towaru powinien pozwalać na jego dalszą odsprzedaż. Klient ponosi koszt odesłania towaru.


7.4. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu (np. sprawdzenie co znajduje się w opakowaniu). Sklep ma prawo do potrącenia ze zwracanej kwoty uszczuploną wartość odesłanego towaru.


7.5. Po otrzymaniu towaru i spełnieniu warunków do prawidłowego zwrotu (zakładka “Ważne informacje”) Power Investment M.Krzymowski spółka jawna zwróci Klientowi kwotę zakupu za pośrednictwem kanału płatności jaki był wykorzystany przez Klienta.


7.6. Wszystkie produkty oferowane przez Sklep objęte są gwarancją producenta.


7.7. Klient jest zobowiązany zgłosić sprzedającemu wykryte wady produktu niezwłocznie po ich wykryciu. Zgłoszone wady produktu lub jego uszkodzenia przyjmowane są w postaci pisemnej, telefonicznej lub za pośrednictwem wiadomości e-mail. W celu rozpatrzenia reklamacji Sklep może poprosić Klienta o przesłanie dokumentacji fotograficznej, bądź poprosić o przesłanie na ustalony adres - na koszt Sklepu - reklamowanego produktu. Power Investment M.Krzymowski spółka jawna ma 14 dni roboczych na odpowiedź na pisemną reklamację. Sprzedający odpowiada kupującemu na zgłoszoną reklamację na adres e-mail spod którego otrzymał reklamację lub/i na adres wysyłki towaru i/lub telefonicznie. W przypadku uznania reklamacji Sklep skontaktuje się z Klientem, żeby ustalić sposób odbioru reklamowanego produktu. 


7.8. Power Investment M.Krzymowski spółka jawna odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.


7.9. Według ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (art.38) odstąpienie od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku umowy: 


- o świadczeniu usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb 

- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli.


7.10. W celu identyfikacji zwracanego towaru wskazane jest podanie numeru zamówienia. Numer ten można uzyskać za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pracownika sklepu internetowego.


7.11. Zwrot towaru do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy kupna/sprzedaży. Zwrot następuje za pisemnym potwierdzeniem odbioru towaru przez sprzedawcę. Wraz z odsyłanym towarem klient winien zwrócić wszystko co otrzymał.


7.12. W sytuacji, gdy konsument zdecyduje się na zwrot towaru a decyzję poprze pisemną deklaracją, oraz gdy zostaną w całości spełnione postanowienia ust. 4, umowę kupna/ sprzedaży uważa się za nie zawartą. Konsumentowi zostanie wystawiona korekta do dokumentu zakupu.

8. Reklamacje


8.1. Reklamacje należy składać w Biurze Obsługi Klienta serwisu Ekspres kwiatowy:


  8.1.1. Telefonicznie pod numerem: +48 22 250 14 15.


  8.1.2. E-mailem na adres: biuro@e-kwiaty.pl


  8.1.3. Pisemnie na adres siedziby spółki Power Investment M.Krzymowski Spółka Jawna ul. 3 Maja 7/10; 20-078 Lublin, Polska


8.2. Wszelkie reklamacje dotyczące doręczenia przesyłki kwiatowej dla indywidualnego Odbiorcy przez ekspreskwiatowy rozpatrywane będą w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zgłoszenia.


8.3. Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie. Reklamacje dotyczące składu lub jakości przesyłki kwiatowej rozpatrywane są wyłącznie w oparciu o dokumentację zdjęciową przesłaną przez Nadawcę lub Odbiorcę przesyłki kwiatowej.


8.4. Ekspreskwiatowy w przypadku kwiatów dostarczanych przez lokalne kwiaciarnie gwarantuje świeżość kwiatów ciętych przez 2 dni od dnia ich doręczenia do Odbiorcy.


8.5. Ekspreskwiatowy w przypadku usługi Róże w opakowaniu gwarantuje świeżość kwiatów ciętych przez 7 dni od dnia ich doręczenia do Odbiorcy.

9. Postanowienia końcowe


9.1 W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014  poz. 827) oraz odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego;


9.2 Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 roku do zmiany lub odwołania w całości lub w części.


9.3 Niniejszy regulamin uwidoczniony jest w całości na stronie http://www.e-kwiaty.pl/info/regulamin-zakupow.html

Regulamin zakupów obowiązujący do 24.12.2014

po podaniu e-maila będziesz otrzymywać kody promocyjne, informacje o promocjach,
wyprzedażach, konkursach oraz nowościach e-kwiaty.pl.